Jak przestałam być arystokratką - Christine von Brühl - recenzja

Christine von Brühl kobieta z arystokratycznego rodu - hrabina. Córka dyplomaty wychowywała się i żyła w takich miastach jak Akra, Bruksela, Londyn, Bonn. Studiowała slawistykę, historię i filozofię. Jest autorką i dziennikarką. Ma męża i dwójkę dzieci, z którymi mieszka w Berlinie.

W książce "Jak przestałam być arystokratką" poznajemy historię kobiety arystokratki z dobrego domu wychowanej po katolicku, która zakochuję się w "zwykłym" artyście z rodziny świadków jehowy. Śledzimy też historię lat 80 i 90, upadek muru berlińskiego i wschodnie i zachodnie Niemcy.

Książka nie do końca do mnie trafiła. Na początku ciężko mi się ją czytało, dopiero z czasem wciągnęła mnie historia Christine von Brühl. Choć jak sama autorka podkreśla, książka zawiera elementy zmyślone, więc nie do końca można uważać ją za autobiografię.

Plusem książki na pewno jest to, że poznajemy życie i zwyczaje ludzi szlachetnie urodzonych, elity. Śledzimy także przemiany obyczajowe i historyczne.

Książka dla ludzi lubiących biografie, historie obyczajowe. Nie mało miejsca autorka poświęca też Polsce, w której jakiś czas mieszkała i studiowała. 



MJ


Książa wydana przez Wydawnictwo


Komentarze