Nasza różna Europa - Ludwik Somma - recenzja

Ludwik Somma był dotychczas nieznanym przez mnie autorem, dlatego z chęcią sięgnęłam po jego historyczną książkę, która nosi tytuł: „Nasza różna Europa”.

Okładka doskonale odzwierciedla jej treść, ukazując królową trzymającą jabłko władzy. Cała postać „przyodziana” jest w dzieje Europy. Czcionka jest duża i wyraźna co znacznie ułatwia zapoznanie się z tekstem.

Wydarzenia mają miejsce w latach 966-1795. Autor ukazał nie tylko niepodległą w tych czasach Polskę ale również przedstawia historię i działania innych państw Europy, które poniekąd miały wpływ także i na nasz kraj. W każdej dacie jest kilka wątków, które nie składają się we wspólną całość.

Mimo iż wydarzenia ułożone są chronologicznie, to niestety po pierwszym przeczytaniu książki nie byłam w stanie zapamiętać i spójnie złożyć wszystkich podanych informacji, gdyż występuje tam bardzo dużo dat, nazwisk i miejscowości dotychczas przeze mnie nie znanych.

Niestety muszę przyznać że „intelektualna gra z historią” nie przypadła mi zbytnio do gustu. Autor poprzeplatał ze sobą zbyt wiele różnych wątków na raz, co sprawiło, że momentalnie gubiłam się w tekście. Możliwe, iż przez to że nie jestem pasjonatką historii.

Książka zawiera wiele ciekawych anegdot i na pewno jest przydatna pod kątem matury. Szczerze polecam ją wszystkim interesującym się dziejami naszego kontynentu.



Karolina K., lat 17


Książka wydana przez Wydawnictwo



Komentarze