Smak dorosłości - Agnieszka Sikorska-Celejewska - recenzja

Agnieszka Sikorska-Celejewska jest polską pisarką, która mieszkała w kujawsko-pomorskim, a obecnie w rejonach Trójmiasta. Jej prace można znaleźć w gazetach takich jak „Guliwer”, „Biblioteka. Szkolne Centrum Informacji”, „Ryms”, „Mały pielgrzym”, w Internecie na stronach www.bromba.pl, www.qlturka.pl . Napisała „Wakacyjny koncert” oraz serię książek „Smak Dorosłości”, w której skład wchodzą: „Jest Super!”, „Smak Lata”, „Wszystkie Moje Marzenia”.




„Smak Dorosłości” jest to seria książek o losach trzech dziewczyn, którzy chcą żyć po swojemu, na własną rękę w Bydgoszczy. W pierwszej książce, „Jest Super!” Jagoda i Dorotka wyjechały do dużego miasta, by zacząć nareszcie żyć jak to sobie wymarzyły, jednak nie jest to takie proste jak im się wydawało. Po pewnych kłopotach przeprowadzają się i spotykają na swojej drodze Anię, Jeremiego i Jakuba. Jest to początek ich wspólnej wspaniałej wyprawy w nieznane dni jak na przykład wakacje opisane już w kolejnej książce. Po pełnej w przeżycia przerwie letniej na Przystanku Woodstock, Stachuriadzie zaczyna się rok szkolny, a Ania próbuje odkryć swoje prawdziwe „ja”, lecz to już w trzeciej książce „Wszystkie Moje Marzenia”.



Cała seria pokazuje losy młodych Polaków, którzy pozostają w Polsce muszą stawić czoła różnym przeciwnością. Nie przeszkadza im to jednak w poznawaniu świata jako pełnego ciekawych rzeczy, nie tylko z wymiaru materialnego.

Książki mnie miło zaskoczyły, ponieważ chociaż nie przepadam za książkami w których nie ma wyskakujących zza rogu czarownic czy innych upiorów, lecz ta seria mnie zaintrygowała. Weszłam aż poczytać więcej na stronę autorki www.sikorska-celejewska.pl 


Całość otworzyła mi oczy na pewne aspekty naszego świata, w którym nie koniecznie we wszystkim musi się liczyć pieniądz. Powieści dla wszystkich lubiących poczytać czasem coś lekkiego, lecz zaskakującego. Polecam!




Agata, lat 17


Książki wydane przez Wydawnictwo Skrzat

Komentarze