Ten straszny polski patriotyzm - Wojciech Warecki, Marek Warecki - recenzja

Jedną z ostatnich książek jakie przeczytałam, była bardzo intrygująca książka pt.: "Ten straszny polski patriotyzm. Jak o nim rozmawiać?", która została napisana przez Wojciecha i Marka Wareckich.

Publikacja porusza dość ciężki temat, jakim jest patriotyzm, gdyż każdy z nas odbiera go inaczej. Tekst jest spójny i czytelny. Gdy zaczęłam czytać tę książkę, czułam się, jakby ktoś to wszystko mi opowiadał. Zagłębiając się dalej, zaczęłam stawiać pytania, na które niemal natychmiast znajdywałam odpowiedź w następnym fragmencie. Na końcu wybranych rozdziałów znajdują się ciekawe ćwiczenia, które pozwalają nam jeszcze bardziej utożsamić się z przeczytanym wcześniej tekstem. Autorzy uświadamiają nam, że warto być Polakiem i powinniśmy być z tego dumni. 


Pomimo, że tematyka utworu jest "ciężka" i już sam tytuł mógłby odstraszyć potencjalnych czytelników, to uważam, że warto poświęcić czas na tę lekturę, gdyż dowiadujemy się z niej ciekawych rzeczy odnośnie przeszłości Polski oraz Polaków.

Moim zdaniem dany tekst jest odpowiedni, dla czytelnika w każdym wieku. Zarówno nastolatka jak i osoby dorosłej. Użyty został prosty język, który jest zrozumiały, ale też i dosadny. W trakcie czytania warto zastanowić się nad tym jacy jesteśmy w stosunku do naszej Ojczyzny. Serdecznie polecam przeczytanie publikacji.



Ewa, lat 16



Za książkę dziękujemy Wydawnictwu


Komentarze