Dla sprawy - G.K. Chesterton - recenzja

„Dla sprawy” jest uznawana za najważniejszą książkę słynnego angielskiego publicysty i pisarza Gilberta Keitha Chestertona. Zawiera w sobie kontrowersyjne eseje dotyczące spraw wartych uwagi. Autor wyjaśnia w nich między innymi, dlaczego zmienił dotychczasowe wyznanie. Ponadto tłumaczy wiele cech charakterystycznych dla współczesnego społeczeństwa i nie tylko.

Kiedy przeczytałam opis książki uznałam, że może być to ciekawa, interesująca lektura. Jednakże już po pierwszym rozdziale zaczynałam w to wątpić. Nie była to opowieść, którą czytało się lekko i przyjemnie przynajmniej dla mnie. Pojawia się dużo trudnych słów, do tego zawiłe treści, przeskakiwanie z tematu na temat. Nie da się przy niej odpocząć. Wymaga większego skupienia i zagłębienia się w treści.

Niestety, „Dla sprawy” nie trafiło w mój gust. Myślę natomiast, że utwór może spodobać się osobom, które lubią kontrowersyjne tematy, a także poszukują bardziej filozoficznych odnośników do współczesności.

 


Merry, lat 20


Za książkę dziękujemy Wydawnictwu 


Komentarze