Nie ma powodu, by płakać - Małgorzata Warda - recenzja


Małgorzata Warda jest gdyńską pisarką, malarką i rzeźbiarką. Autorką powieści takich jak: „Nikt nie widział, nikt nie słyszał…”, „Ominąć Paryż”, „Dłonie”.

„Nie ma powodu, by płakać”
to opowieść o życiu młodych artystów warszawskiej ASP.


Maja - główna bohaterka przenosi się z Gdyni do stolicy i włącza się w życie tamtejszych studentów. Młodzi ludzie zauroczeni Warszawą, tworzą swoje dzieła. Oprócz tego zachwycają się urokami wielkiego miasta i dostrzegają w nim nastrojowość. Zastanawiają się nad obrazami, jakie ukazuje im stolica. Z drugiej strony szukają rozrywki w klubach i na wernisażach.

Można powiedzieć, że książka jest dla mnie neutralna. Na pewno była to dla mnie nowość, ponieważ nie spotkałam się wcześniej z lekturą opowiadającą o losach młodych artystów. Z drugiej strony nie doświadczyłam tu jakiejś wzburzonej, porywającej akcji.

„Nie ma powodu, by płakać”
czyta się bardzo lekko i szybko. Mimo braku większej akcji, czy sensacji książka spodobała mi się. Pozwala nam zatrzymać się na chwilę i wraz z bohaterami doszukiwać się piękna niby najzwyklejszych widoków. 




Merry, lat 19
Książka wydana przez Wydawnictwo Prószyński i S-ka

Komentarze